28 martie 2023

Cuș-cuș de la Baneasa, năut și merișoare - o combinație inedită rapidă și gustoasă

Am mai povestit în multe articole că sunt vegană din 2017. Acesta este motivul pentru care am căutat mereu rețete gustoase, dar și rapide pentru atunci când timpul nu îți este cel mai bun prieten. Așa am descoperit cuș-cușul. Înainte de 2017, nu mâncasem niciodată și nici nu cred că auzisem pe cineva să pronunțe acest cuvânt. 

Ce mi-a plăcut și îmi place la aceste paste este că se gătesc foarte ușor. În maxim 5 minute, absorb apa și le poți combina cu ce vrei. Sunt foarte versatile și îți permit să devii creativ cu ele. Mă bucr că Baneasa, un brand românesc, are o gamă variată de paste și făinuri de calitate care te ajută în bucătărie și îți dau, oarecum, și sentimentul de mândrie națională. 

Rețeta de paste Baneasa pe care v-o propun astăzi este o rețetă sățioasă, bogată în proteine și vitamine, atât de necesare în perioada postului sau pentru cei cu o dietă vegană ca mine. 

Cuș-cuș cu ciuperci, năut și merișoare 

Ingrediente cus-cus











Ingrediente:

cuș-cuș Baneasa, 200 grame

năut fiert, 200 grame

merișoare, 3 linguri

ciuperci, 100 grame

1 ceapă medie

1 ardei roșu

turmeric, sare, piper, usturoi granulat sau fiecare după gust

apă 200 ml plus lichidul de la năut cam 150 ml 


Pasul 1. Se pun ciupercile la călit în puțin ulei de măsline încins

Pasul 2. Se taie ceapa și ardeiul în cuburi mici și apoi se pun peste ciuperci. Se condimentează cu sare, piper și usturoi granulat după preferințe. Se călesc și se pun deoparte până se fierbe cuș-cușul. 



Pasul 3. Se pun 200 ml de apă, împreună cu aproximativ 150 ml din lichidul de la năut (acesta este foarte sănătos) la fiert. Cînd ajunge la punctul de fierbere, se pun 200 grame de cuș-cuș. Se toarnă și năutul fiert dacă îl doriți mai moale. 

Pasul 4. Se pune turmeric (cam 1/2 linguriță) în oală în care fierbe cuș-cușul. Este un condiment sănătos și care va da culoare pastelor. Astfel, gustul Baneasa este pus în valoare. Se lasă la fiert câteva minute până când pastele absorb lichidul. Se amestecă bine. La final, se lasă puțin în oală să se amestece aromele și să devină mai pufos. 


Pasul 5. Se pun 2-3 linguri de merișoare în oala de cuș-cuș și năut și se amestecă bine. 


Pasul 6. Se servec pastele alături de ciuperci. Poftă bună!



Această rețetă cu bunatati de la Baneasa este potrivită pentru o zi în care ai nevoie de energie. Este sățioasă, iar gustul dulce-acrișor al merișoarelor completează pastele foarte bine. Sper că vă place această reteta Baneasa și o veți încerca și voi. 

O versiune mai simplă este să serviți cuș-cușul doar cu năut și merișoare. Este o rețetă foarte gustoasă și aceasta pe care o fac când timpul e limitat. 

Gateste cu Baneasa și scrie-mi în comentarii cum ți se pare combinația. Versiunea simplificată este o rețetă de inspirație asiatică. 

***Probă în competiția Spring SuperBlog 2023. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)