30 octombrie 2018

Briose vegane sau de post cu nuca de cocos si ciocolata

Ingrediente 12 briose:

300 g faina integrala de grau 
300 ml lapte vegetal (eu am folosit marca Joya, lapte de soia)
1 pliculet praf de copt
1 pliculet zahar vanilat
7 lingurite zahar brut 
5 linguri ulei de masline extravirgin
40 g nuca de cocos fulgi de la SanoVita

Am mestecat ingredientele in vasul robotului Kenwood Chef Titanium cu accesoriul special pentru prajituri. Cand am obtinut un amestec omogen, am turnat in formele de briose, iar la mijloc am pus 1 capsuna sau 2 visine. Le-am dat la copt cam 20 minute, la foc mediu. 

Dupa aceea, le-am glazurat cu ciocolata amara (vegana, de post) si le-am dat la rece cam 2 ore. 

Au iesit genial si sunt extraordinare la o cafea. 

Un model similar de robot, gasiti si aici. Eu am testat varianta Kenwood Chef Titanium. 






Supa crema de dovleac - reteta vegana


Ingrediente 2 portii mari sau 4 mici
500 gr dovleac fiert
1 ceapa rosie si 3-4 catei de usturoi rumeniti
turmeric, sare, piper, boia iute
1 cana de lapte vegetal sau in functie de consistenta dorita

Am pus toate ingredientele in vasul termo rezistent al blenderului Kenwood Chef Titanium si am mixat totul pana a devenit cremos. 
Se serveste cu seminte de dovleac, masline sau capere pentru un gust acrisor. 

Un model similar de robot, gasiti si aici. Eu am testat varianta Kenwood Chef Titanium. 







Paine integrala - reteta

Ingrediente coca: 700 g faina integrala, 350 ml apa calda (nu fierbinte), 3 linguri ulei de masline extravirgin, 1 lingurita sare , 1 lingurita zahar brun, un pliculet de drojdie uscata de 7g. 

Am pus toate ingredientele in vasul robotului de bucatarie Kenwood Chef Titanium si am folosit accesoriul pentru aluat. Am asteptat pana coca s-a facut omogena, dar usor lipicioasa. 

Am lasat aluatul la crescut cam 2 ore, dar la fiecare 40 minute il mai modelam in mana, apoi l-am intins in tava tapetata cu foaie de copt si am bagat la cuptor, la foc mediu. Au iesit 3 painici cam de 300 g fiecare. Am tinut doua zile din ele si si-au pastrat prospetimea. Le-am invelit in hartie. 



Un model similar de robot, gasiti si aici. Eu am testat varianta Kenwood Chef Titanium. 

La început a fost Șotronul

Mi-am făcut blogul în 2012, după ce prietenul meu insista că am ce să scriu, că îmi place să citesc și aș putea scrie ceva în sfera aceasta. Mi se părea complicat, fiind mai atehnică, așa că l-am cam ignorat. În cele din urmă, am postat două mini recenzii la cărțile Oryx și Crake de Margaret Atwood și apoi, la câteva luni, și o recomandare literară pentru saga Cântec de gheață și foc (cunoscută ca Urzeala Tronurilor) de George R.R.Martin. 

Înainte să vă prezint continuarea, aș vrea să spun că am ales platforma Blogger pentru că este a Google, o companie pe care o admir. Mi s-a părut și destul de intuitiv de folosit. Am ales numele Rayuela, după romanul omonim al lui Julio Cortazar, cuvantul însemnând în portugheză șotron. Ca să înțelegeți contextul, am citit cartea acestui scriitor prin liceu și am rămas cu o obsesie pentru stilul respectiv. Cartea putea fi citită normal, de la pagina 1 la final sau după un ghid în care aveai o înșiruire de pagini pe sărite, ceea ce mie mi s-a părut fascinant. M-am identificat cu acest traseu, considerându-mă o fire sucită și mi-am zis Rayuela. Apoi, am preluat numele și pentru blogul meu. 

După cele două postări, am făcut o pauză de doi ani de la scris pe orice fel de blog, până în 2014, când am început să scriu recenzii de filme și seriale pentru blogul FandGmustsee, devenit ulterior Fmustsee. Colaborarea a continuat până în 2017 când creatorul acestui blog cinefil, Flavius Policală, a plecat dintre noi... Aveam drept de admin, dar mi s-a părut dureros să scriu acolo. 

Din 2016, am început să scriu, însă, și pe blogul meu. Cum am reînceput? Am văzut la cineva că participă la concursul de scriere creativă Spring SuperBlog 2016 și am zis să văd și eu care e treaba. De atunci, am participat la 6 ediții. Partea frumoasă e că acest lucru mi-a deschis apetitul pentru scris. Partea de design, R-ul din logoul blogului și alte detalii sunt opera prietenului meu, scriitorul și graphic designerul Laurentiu Badea. 

Nu mi-am trecut blogul pe domeniu propriu până acum, dar am văzut că foarte mulți bloggeri tind spre asta. Există avantaje incontestabile. În primul rând, potențialii colaboratori pot vedea acest aspect ca pe un indiciu al profesionalismului tău. Cu cât stau și mă gândesc mai mult, cu atât ideea de a avea un domeniu ro propriu mă tentează mai mult. 



Despre ce scriu pe blogul meu? 
Pe lângă articolele destinate SuperBlog, scriu despre oameni care mă inspiră, campanii umanitare sau de responsabilitate socială corporativă, oportunități pentru studenți, competiții studențești, testez produse, postez rețete vegane și despre acest stil de viață, recenzii la cărți, filme, seriale, aplicații. Scriu în română și engleză. 

Cel mai citit articol al meu este Donează-ți codița, scris anul trecut, când am decis să mă tund pentru a-mi dona părul unei fundații care face peruci pentru femeile cu cancer mamar. Am ales această cauză deoarece bunica mea a murit din cauza acestei boli. Cred, cu adevărat, că, prin ceea ce scriem, putem schimba mentalități. Este de datoria noastră, a celor care scriem, să împărtășim cu alții lucrurile minunate care se întâmplă. 

De ce scriu?
Pentru a nu lăsa ideile să se piardă, pentru a-mi exprima trăiri, emoții (un fel de catharsis spiritual), pentru a informa, a inspira, a motiva și a ține viu obiceiul scrisului, pentru a-mi lucra materia cenușie. 


Pentru mine, bloggingul este mai mult o pasiune decât o sursă de venit, dar am și alte câteva avantaje care au venit la pachet: mi-am făcut prieteni în blogosferă, am obținut câteva colaborări, dar și premii prin participarea la competiții de scriere creativă. Toată experiența aceasta am folosit-o și în scop didactic, acceptând provocarea de a preda Scriere creativă studenților mei. Cred că nimic nu e întâmplător și totul are loc cu un motiv. Toate se leagă sau cum spunea Steva Jobs, connect the dots

***Articol scris pentru SuperBlog 2018

Managementul timpului si PUBLITRAD

Poate va intrebati care e legatura intre managementul timpului si o companie de traduceri ca Publitrad. Cu totii ne plangem ca nu avem timp, dar de prea putine ori delegam responsabilitati sau cerem ajutor celor din jur. 


Imi aduc aminte si acum de primii mei ani la facultate, cand trebuia sa traduc articole de cercetare din romana in engleza. O traducere engleza imi lua cateva nopti la rand, deoarece nu eram nativ, nu eram nici traducator autorizat, eram un autodidact, la care se adaugau anii in care studiasem engleza in scoala. Asta nu ne face experti. Le povestesc mereu studentilor de Adam Smith si diviziunea muncii, care creste eficienta si productivitatea. Atunci cand fiecare face bucatica lui pe care se specializeaza, se produc importante economii de timp, resurse, ca sa nu mai aducem in discutie stresul atat de bine cunoscut. Tu esti subiectiv, iti faci sange rece, traducatorii de la Publitrad iti fac traducerea si ti-o livreaza, fara batai de cap pentru tine, fara nopti nedormite. 

Daca vrei o estimare pret traducere, o poti face simplu si rapid prin completarea unui formular. Tot ce trebuie sa faci este sa iti dai datele de contact, sa incarci fisierul pe care vrei sa il traduci, limba de destinatie si limba sursa si in 10 minute vei primi o estimare. 

Am pierdut mult timp traducand, apoi revizuind, corectand, cand totul s-ar fi putut rezolva mai simplu. De aceea, cred ca exista o legatura puternica intre modul in care alegem sa ne gestionam timpul si ajutorul specializat si profesionist. Toate activitatile care presupun o traducere ca la carte presupun mult mai mult decat simpla traducere. Urmeaza un intreg proces de revizuire si corectare. In plus, Publitrad nu ofera traduceri doar in limba engleza, au peste 120 de limbi si peste 2000 experti lingvisti. Acest lucru atarna destul de greu. 

Acum ca am inteles cum poti economisi niste timp, ce poti face cu el? In primul rand, ai timp sa investesti in cercetare, sa studiezi mai mult, ai timp sa observi greseli care tin de structura si continut, fara a te crampona de limba engleza sau alta limba in care vrei sa traduci. Vei primi traducerea mult mai repede si vei avea timp sa pregatesti prezentarea articolului/cercetarii in fata unei comisii sau la o conferinta. Vei face si impresie buna si, poate, vei interactiona cu oameni care se vor dovedi importanti pentru cariera ta. 

Lucrurile pozitive care decurg dintr-un management mai eficient al timpului folosind servicii de traducere profesioniste sunt multe. Totul tine de noi. Sa nu ne fie teama sa avem timp, sa nu ne fie teama sa il folosim pentru visurile noastre, sa nu ne fie teama sa cerem ajutor sau sa delegam, sa avem incredere in oameni. 

Principalele avantaje atunci cand folosim servicii de traducere sunt:
1. traducere profesionista
2. economie de timp pentru a pregati alte lucruri care conteaza (cercetare, prezentare conferinta, etc.) sau, pur si simplu, pentru a sta cu familia, prietenii sau doar cu tine. 
3. impresie pozitiva in comunitatea in care vei prezenta un proiect bine tradus
4. mai putin stres si bataie de cap, mai putine nopti nedormite

Acestea sunt cateva avantaje pe care le vad eu, din perspectiva unui cadru didactic la facultate, care trebuie mereu sa scrie articole in limba engleza si sa participe la conferinte internationale cu ele. Dar toate acestea si, mai ales, managementul timpului, pot fi extrapolate oricarei situatii in care ai nevoie de o traducere.