20 noiembrie 2024

Vegan friendly si incredibil de aromate, invaluindu-te in magia portocalelor si nucii de cocos - produsele Ziaja și mindfulnessul

Am testat recent produsele de la Ziaja România pentru proba 4 din competiția SuperBlog. În primul rând, am fost surprinsă de faptul că sunt vegan friendly, nefiind testate pe animale, deoarece sunt vegană de 7 ani și e important să ne educăm puțin pe zona aceasta. Nu vreau să afectez sensibilitatea cititorului, dar există niște clipuri pe Youtube - Save Ralph (niște clipuri scurte cu Taika Wititi, distribuite de Humane Society of USA). Dacă sunteți curioși, dați un search și descoperiți ce înseamnă produse non-vegan friendly. 









Pe lângă faptul că sunt prietenoase cu animalele, am rămas surprinsă de cât de intense sunt aromele de cocos și portocală, dar mai ales de cocos. Există studii psihologice care fac legătură între modul în care experimentăm lumea prin miros și starea noastră de bine. Pot spune că, îndată ce pășesc în baie, sunt învăluită de aceste arome și nu este deloc o exagerare. 

Mai trebuie să spun că, de când am devenit vegană, mi s-a ascuțit acest simț al mirosului deși nu am găsit o explicație pentru acest lucru. Așa că mă pot bucura în voie nu doar de produse și de calitatea lor, dar și de aromele lor plăcute.

Am testat câte puțin din toate. Proba ne provoacă să facem o legătură între personalitata noastră (introvertită sau extrovertită) și aceste produse. Eu sunt introvertită și, deși îmi plac foarte mult oamenii, îmi place și lumea mea interioară în care îmi încarc bateriile. De aceea, un răsfăț în confortul propriei case, folosind produsele Ziaja mă fac să mă simt bine în corpul meu prin simplul fapt că știu că am grijă de mine, fizic, psihic și emoțional. 

Poate vă întrebați ce treaba are șamponul Coconut and Orange Vibes cu starea psihică și emoțională. Mie îmi place să meditez și să practic exerciții de mindfulness și unul dintre aceste exerciții, pe care vi-l recomand și vouă, este să vă concentrați în prezent, pe simțurile voastre.

Astfel, vizual, șamponul, balsamul sau alt produs din această gamă te îmbie vizual prin culorile verde (energizant) și portocaliu (liniștitor), apoi olfactiv (prin aroma de cocos și portocală), tactil prin plăcerea pe care o simte corpul tău la contactul cu șamponul/balsamul (crema sau alt produs) și, dacă vorbim de folosirea lor la duș, ești învăluit și auditiv prin modul în care auzi picăturile de apă. 

E o experiență senzorială completă, un exercițiu foarte plăcut pe care vi-l recomand în special când sunteți stresați, agitați sau aveți o zi mai proastă. Dacă îmi spuneți că nu aveți timp, e cu atât mai important să vă faceți timp pentru voi. Și voi contați, și voi sunteți importanți, meritați să vă iubiți cel puțin la fel de mult cât îi iubiți și pe alții. 
Cred că o persoană extrovertă se va axa mult pe partea de energizare și voie bună pe care ți-o oferă aceste produse, iar un introvert ca mine le explorează, le încorporează într-un ritual minte-corp-spirit.
Revenind la experiența de testare, sunt genul de persoană care citește etichetele, ingredientele, instrucțiunile... cumva, plăcerea de a citi cărți se răsfrânge și asupra etichetelor :) Faptul că 90-95% dintre ingrediente sunt naturale este un plus. Am folosit combinația șampon și balsam și mi-a plăcut că mirosul de cocos și portocală persistă 2-3 zile. Nu vreau să vă speriați să credeți că mirosiți ca o nucă de cocos pe care lumea sare să o mănânce (glumesc), dar oferă o aromă plăcută, discretă ce dă o stare de bine. Părul se simte curat, mai catifelat ca urmare a folosirii balsamului și se descurcă mai ușor la pieptănat, eu având de mică problema cu încurcarea părului :) 

Am fost foarte curioasă și am deschis multe produse dintre cele pe care le vedeți în imagine. Am încercat și loțiunea pentru față care curăță tenul și dă o senzație revigorantă. Apoi, pentru că e frig și buzele mele au tendința de uscare/crăpare, am folosit balsamul de buze Coconut Vibes, care mi-a făcut o adevărată poftă de Crăciun. Nu știu să vă spun de ce, dar asociez fulgii de cocos albi și parfumați cu magia Crăciunului. 
Acum înțelegeți de ce studiile pe explorarea mirosului au arătat că există o legătură strânsă între miros și amintirile noastre din copilărie și nu numai. Pentru mine, balsamul de buze miroase a Crăciun, magie, copilărie și regăsirea calmului în haos.

Sper să vă fi stârnit atenția și să testați aceste produse. Vreau să vă mai spun, în încheiere, că fiecare dintre noi este unic și va avea o experiență diferită în funcție de propriile lui senzații, amintiri, de contextul în care le folosiți, dar ce cred că putem trăi cu toții la fel este experiența faptului că folosirea lor este un mod în care tu îți arăți grija față de tine, dovedindu-ți că, în ciuda grijilor vieții și a haosului din jur, poți găsi timp (15-20 minute pe zi minim) în care să te pui și pe tine pe primul loc. 

Dacă încorporezi în acest ritual și un mic exercițiu de mindfulness în care să fii concentrată pe simțurile tale și modul în care acestea sunt trezite de aromele de cocos și portocală ale produselor de la Ziaja România, cred că starea de bine și de fericure va fi un pic mai bună.

Încearcă, fă-ți ție un cadou și răsfață-te. Ce fac alții pentru tine poate fi un bonus. Le poți oferi și cadou și poate pe felicitare, le descrii și micul exercițiu de mindfulness. Nu-i așa că se simte bine când avem grijă de noi?

***
Studiul la care fac referire pentru legătura între miros, stare de bine și memorie: Laird, D. A. (1935). What can you do with your nose?. The Scientific Monthly, 41(2), 126-130.