27 octombrie 2019

B12 pentru o minte sănătoasă

Acum doi ani, am luat decizia de a deveni vegană. Luând această hotărâre, mi-am dat seama că trebuie să mă documentez foarte bine astfel încât să nu am probleme de sănătate. Proba 11 din competiția SuperBlog ne provoacă să alegem o vitamină despre care să povestim. Deoarece numele meu nu începe cu nicio literă specifică vreunei vitamine, vreau să vorbesc despre vitamina pe care o iau de 2 ori pe săpămână și anume vitamina B 12. 


Deoarece iau vitamina în mod frecvent, e important pentru mine să găsesc o farmacie online ieftină, așa cum este Farmacia La Preț Mic. Vitamina B12 este esențială pentru cei care nu consumă produse de origine animală, deși, studiile arată că nici ceilalți nu stau foarte bine. Acest lucru se întâmplă din simplul motiv că, astăzi, oamenii trăiesc mult mai curat și în condiții de igienă sporită. Altfel, surprinzător, nu am avea probleme cu vitamina B12, dar ne-am îmbolnăvi din cauza microbilor. Prin urmare, toți ar trebui să ne suplimentăm dieta cu această vitamină. 

În momentul în care am devenit vegană, am realizat că am un risc mult mai ridicat de a dezvolta o deficiență a acestei vitamine în corp. Deoarece este esențială pentru o minte sănătoasă, am suplimentat cu vitamina B12 și am observat efectele încă de la început. Principalele simptome pe care le dă o carență a acestei vitamine vizează starea de spirit, nivelul de energie, calitatea somnului, iritabilitatea. După ce am luat vitamina B12, am început să dorm mai bine. Dacă înainte adormeam târziu și aveam un somn agitat, aveam puțină energie și dese dureri de cap, eram mai tot timpul iritată, ușor nervoasă, după ce am început să iau vitamina B12, totul a revenit la normal. Adorm mai devreme, am un somn liniștit, mă trezesc devreme și odihnită și am mai multă energie pentru proiectele mele. 

Mulți poate nu știu, dar lipsa acestei vitamine este foarte gravă, creând probleme psihice serioase și, în cazuri extreme, putând duce chiar la deces. Este destul de confortabil să iei această vitamină și să știi că ești protejat tu și cei dragi ție. Nu e deloc plăcut să fii mereu iritat și supărat pe cei din jur, uneori fără un motiv întemeiat. Aceste stări proaste de dispoziție fără o cauză aparentă au, de multe ori, o explicație într-o carență vitaminică. 

Am văzut oameni care iau decizia de a deveni vegani sau vegetarieni sau care țin post, dar, pentru că nu se documentează suficient și nu au o alimentație variată, ajung la anemii destul de serioase. Eu am încercat să citesc foarte mult și să nu aștept ca oamenii să tragă concluzii pripite de genul: ți-e rău pentru că ești vegană. Am fost proactivă, am încercat să adopt o alimentație cât mai diversă și să îmi fac analize regulat pentru a putea corecta din timp eventualele carențe. Deși prefer să am o dietă colorată și diversificată, uneori e greu să atingem necesarul zilnic de vitamine și minerale. Cu toții trăim perioade mai pline la lucru sau acasă, în care nu avem timp să ne aprovizionăm cu ceea ce trebuie sau să gătim sănătos. Toate aceste decizii se adună și se reflectă într-o sănătate afectată. 

Suntem norocoși, însă, să trăim vremuri în care avem acces la informație și, doar cu câteva clickuri, să putem comanda vitaminele de care avem nevoie. Lipsa vitaminelor te face mai vulnerabil și, pe fondul scăderii de imunitate, te poți îmbolnăvi mult mai ușor. De când am grijă de modul în care mănânc și să suplimentez acolo unde știu sigur că am o lipsă (vitamina B12 la vegani), mă simt în formă maximă. Doar așa reusesc să lucrez, să fac cercetare, să scriu, să coordonez activitatea ONG-ului meu, să am grijă de mine și de cei dragi, să îmi urmăresc visurile și pasiunile.