13 octombrie 2020

Nu lăsa mașina la voia întâmplării

Desi acum avem alta masinuta, pana acum doi ani am avut un Citroen. Deoarece a stat cu noi 8 ani, ne atasasem oarecum, facea parte din familia noastra. Dar banuiesc ca asa e la prima masina. O lustruiam, o aranjam... O duceam in reprezentanta desi ea era veche de 10-15 ani. Nu credeam ca poti pati multe belele si stand pe loc, cu ea in parcare. Adica o zgarietura acolo se poate, doar stam la bloc si singurele locuri de parcare sunt pe marginea drumului, la mila Divinitatii. 


Intr-o zi, coboram noi din masina, o inchidem si ne indreptam tacticos spre bloc. La nici 2 pasi, auzim o bufnitura. Cand intoarcem capul, o fata confundase frana cu acceleratia exact in locul din fata masinii noastre. Masina lor nu a avut nimic. A noastra insa a avut spoilerul distrus. Au zis ca ne dau ei bani de spoiler. Numai ca acela a fost doar inceputul. Masina mergea. Am luat-o noi prin oras la o tura, doar ca apare indicator in bord ca apa ajunsese la un punct critic. Ceva se intamplase cu radiatorul. A trebuit sa fim tractati la un service. Acolo, au descoperit ca intrase o chestie in radiator, l-a oprit si de asta nu se mai facea racirea. Ok, am zis, am rezolvat totul, m-am gandit. Dupa o zi, incepe sa apara un senzor in bord. Ajungem din nou la service. Dupa mai multe investigatii, se descopera problema: in timpul in care radiatorul nu a functionat, s-a ars un senzor, care trebuia inlocuit. A costat cu totul vreo 300 de euro, relativ mult pentru ce parea a fi o simpla busitura in parcare. Asta pentru ca, fiind o masina second, am folosit spoiler din dezmembrari, altfel ar fi costat mult mai mult. 

A durat o saptamana, ceva bani, stres... a fost o peripetie cu final fericit, in sensul ca problema s-a gasit si totul s-a rezolvat. Nu au mai aparut alte defecte. Insa, am realizat ca problema putea fi evitata daca aveam un scut motor metalic. 


Un astfel de scut ar fi protejat radiatorul si motorul in urma impactului, care nu a fost chiar atat de mare. Si bucatica aceea de plastic nu ar fi intrat in radiator asa usor, distrugand senzorul. Problema e ca niciodata nu ne gandim ca se poate intampla. 


O alta peripetie a fost vara urmatoare acelui incident (in 2017) cand am zis ca nu mai stam cu grija in san si mergem la munte cu masina. Am plecat de la Craiova spre Rasnov si ne-am minunat in sinea noastra cat de bine merge. Cand prietenul a vrut sa exprime in cuvinte aprecierile fata de masina, s-a petrecut minunea. Exact in curbele aproape de Bran. A scapat cablul de ambreiaj. Nu stiu cum am ajuns la Rasnov teferi. Ideea e ca am riscat destul de mult si am fost complet nepregatiti. Nu am avut nici macar un carlig de remorcare. Am rezolvat in cele din urma problema la Rasnov pentru ca am gasit un service cu oameni deosebiti. Ultima noastra sansa dupa ce ne refuzasera deja toate service-urile din acel orasel turistic. 

Masina noastra la Rabla, secventa similara cu cea din serialul La Casa de Papel 

Cu toate aceste peripetii, am ajuns la concluzia ca cel mai bine e sa ducem masina la Rabla. Acum avem o masinuta noua si am realizat cat de important e sa te simti sigur atunci cand calatoresti. Sigur si confortabil, fara grija peripetiilor. Deja ne gandim la o vacanta in strainatate in vara si am pus ochii pe o cutie portbagaj care sa ne permita un confort sporit pentru a lua cu noi tot ce ne dorim si ne este necesar pentru o perioada mai lunga de concediu. 


Sfatul meu pentru toti cei care pleaca la drum este sa se echipeze foarte bine, deoarece multe accesorii iti ofera un plus de siguranta (carligul de remorcare, scutul metalic), altele confort sporit (suport biciclete, cutie portbagaj). O vacanta fara sa te simti sigur si fara confortul fizic si mental este pe jumatate irosita. Stiu cum m-am simtit atunci cand am ajuns la Rasnov si am realizat ca am avut doar noroc. Nu e bine sa mizezi pe noroc cand e vorba de masina si de siguranta ta si a pasagerilor.