19 octombrie 2021

Ziua pare mai caldă dacă o începi cu Etolia

Sponsorul Kfea.ro al probei 7 din competiția SuperBlog ne invită să ne savurăm cafeaua și să povestim puțin despre diminețile noastre. 

Am primit spre testare două cutii de cafea boabe Etolia, varianta Espresso și, respectiv, Colombia. Această cafea proaspăt prăjită îți oferă o aromă intensă care să te încarce de energie. Kfea.ro este un magazin online de unde îți poți și tu procura această cafea. recomand cafeaua boabe deoarece, astfel, îți poți face singur cafea măcinată proaspătă. Consider că aromele se păstrează mult mai bine dacă îți macini cafeaua în fiecare dimineață. 



Îmi place să cred că fiecare dimineață este diferită chiar dacă pentru alții poate părea o rutină. După ce îmi fac igiena personală și îmi aranjez patul, merg în bucătărie să pregătesc cafeaua și micul dejun. Pentru o zi mai caldă și mai plină de energie, avem nevoie de ambele, de o hrană sănătoasă și de o cafea care să ne binedispună. Se cunoaște că există multe beneficii pentru sănătate pentru cei care beau una-două cafele zilnic. Ești mai energic, te poți concentra mai bine, iar unele studii arată că ar putea reduce și riscul pentru anumite cancere. Reprezintă un factor protector împotriva demenței și, aș adăuga eu, la creșterea relațiilor sociale. Despre oamenii care au prieteni se spune că trăiesc mai mult. De câte ori nu spunem cuiva cu care vrem să ieșim în oraș: Mergem la o cafea? 

Cafeaua este buna, este gustoasă, aromată, iar ritualul măcinării propriei cafele în fiecare dimineață te face să trăiești mai mult în prezent, să te bucuri de fiecare moment. Doar mie mi se pare că este mai bună cafeaua făcută acasă decât cea din oraș? E mai plăcută pentru că implică mai mult efort și, adesea, o fac împreună cu o ființă dragă cu care stau la povești. Așa că, o dimineață de vis începe cu o Etolia proaspăt măcinată. 

Același ritual îl am și după masa de prânz deoarece eu beau 2 cafele și mi-a intrat, cumva, în obișnuință. Îmi place să o savurez alături de ceva dulce-amărui, cum ar fi o ciocolată cu conținut mare de cacao. Îmi beau cafeaua amară, neagră, fără zahăr, lapte sau îndulcitori. Mi se pare că doar astfel pot să îi simt adevărata valoare. 

Pe lângă ritualul cafelei, îmi place să mă înconjor de lucruri frumoase, cum ar fi lumânărele parfumate, o pătură moale, o carte drăguță și neapărat niște ceșcuțe cu mesaje motivaționale. Ador ceștile de mai sus cu aceste bufnițe mici și colorate. Uneori beau din cănuța cu Dream big, alteori din cea cu Be brave. Caimacul ssau spuma cafelei Etolia mă duce cu gândul la cafeaua pe care mama o pregătea musafirilor de fiecare dată atunci când ne călcau pragul casei. O cafea este o invitație, o invitație la cunoașterea celuilalt, la împărtășirea unor emoții. 

Și, poate nu întâmplător, această ceașcă de cafea ne-a inspirat în alegerea titlului ultimului workshop al ONG-ului meu - Cana cu emoții, un atelier de art-terapie în care participanții au savurat cafeaua plină de emoțiile tuturor. 


Prin asta vreau să spun că o cafea nu e doar o cafea, înseamnă emoții, povești, prietenii, șoapte, iubire, magie, săruturi, cești motivaționale. Condiția este să ai o cafea bună! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)