14 noiembrie 2020

Bunătățuri de la Băcănia Tei

Proba 17 din competiția SuperBlog vine de la sponsorul Băcănia Tei. Acesta ocupă, de astăzi, un loc aparte în sufletul meu. Cred că noi toți ar trebui să susținem mai mult producătorii locali și asta din mai multe motive: ajutăm economia națională, sprijinim micile afaceri, stimulăm antreprenorii locali și inițiative acestora, putem avea acces la produse mai proaspete, care nu necesită aditivi și conservați periculoși pentru sănătate tocmai pentru că lanțul de distribuție este, astfel, mult scurtat. 

Asta reușește să facă Băcănia Tei. Băcănia livrează legume și fructe proaspete în București, iar în țară produse neperisabile. Nu vreau să divaghez foarte mult, dar cred cu tărie că soluția pentru o economie sustenabilă este încurajarea micilor afaceri de la noi din țară. Pentru mine, alimentația sănătoasă este o prioritate, motiv pentru care am, cu percădere, o dietă bazată pe fructe și legume. 

Sponsorul ne-a oferit posibilitatea de a testa câteva produse. Eu fiind din provincie, am ales niște produse specifice sezonului de la niște producători care m-au impresionat cu adevărat. La Băcănia Tei, când cumperi un produs, ai posibilitatea de a vedea și o scurtă descriere a afacerii respective și chiar o poză cu antreprenorii respectivi, ceea ce face relația dintre tine, consumatorul final, și producător una mai intimă. 

Am ales pentru testare: zacusca de fasole de la Delirs și trei produse de la Mica Ilinca - zacusca de pleurotus, zacusca de ghebe și magiunul moldovenesc cu nucă. 


În primele zile, am testat cele trei tipuri de zacuscă. Toate au avut ceva aparte. Zacusca de pleurotus am comandat-o pentru că iubesc ciupercile pleurotus și eram curioasă cum va fi. Am servit zacusca pe felii de pâine integrală, peste care am pus niște rondele de castraveți murați. Am adaăugat și niște ardei gras care a completat experiența senzorială. Am verificat lista ingredientelor de pe etichetă, și totul este 100% natural. Fără aditivi, conservanți sau lucruri pe care nu le poți pronunța. 

Al doilea produs a fost tot de la Mica Ilinca - zacusca de ghebe. Aceeași etichetă frumoasă, aceleași ingrediente naturale. Pentru mine, acesta a fost produsul vedetă al degustării. A avut o aromă deosebită, un gust ușor afumat. Cred că și combinația cu ceapa roșie tăiată rondele subțiri (din ograda socrilor) a fost una inspirată. Recomand această combinație, deoarece gustul crocant al cepei și delicatetea gustului vine să potențeze gustul intensei al ghebelor. Foarte bun. 



Zacusca de fasole a fost ceva diferit. Mi-au plăcut boabele mari de fasole și consistența produsului. Am ales să combin acest produs cu ardei iuți și castraveți în saramură, roșii cherry și o pâine ciabatta cu măsline. A fost o altă combinție ideală, murăturile mergând bine cu fasolea și pâinea proaspătă. 


Ultimul produs testat l-am lăsat pentru dimineața de sâmbătă ca să mă răsfăț cu niște clătite vegane și magiunul de prune cu nucă de la Mica Ilinca. Alături de o cafea, acestea au reprezentat începutul ideal de weekend. Mi-ar fi plăcut mai multă nucă, dar cred că ar fi devenit destul de greoi de mâncat. Îmi plac nucile și poate de asta. Pot să spun că mi-a plăcut foarte mult că nu are decât aceste două ingrediente: prune (95%) și nucă. Nu conține zahăr. Eu încerc să elimin zahărul din alimentație și îl consum foarte rar. E un magiun bun care îmi aduce aminte de ceaunul în care fierbea gemul bunica mea pe vremea când eram un copil. 

În final, vă invit să vedeți un material video cu produsele testate și cu pozele realizate. Mulțumesc și prietenului meu cu care am degustat produsele și care m-a ajutat în crearea decorului potrivit pentru aceste produse minunate. 



Mulțumesc producătorilor locali pentru grija cu care fac aceste produse, pentru că dau atenție la detalii (eticheta Mica Ilinca e foarte drăguță), pentru că folosesc ingrediente naturale din grijă pentru un stil de viață sănătos. Mulțumesc Băcănia Tei pentru că realizează această legătură dintre noi și producătorii locali și nu pot să spun decât că mi-a părut rău că nu sunt din București pentru a cumpăra acele lădițe de fructe și legume și niște mezeluri vegane care mi-au făcut cu ochiul. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)