20 octombrie 2019

Mă caut și mă găsesc pe mine într-un talisman

Încă de când eram mică, mama și bunica au decis pentru mine că trebuie să port cercei, niște cercei rotunzi, ca un inel, din aur. Turtițe le ziceau. Erau luați de bunicul meu și, din comoditate, i-am purtat până acum, la aproape 35 de ani, deci vreo 30 de ani ân total, fără să îi fi dat jos niciun moment. Anul trecut, l-am pierdut pe bunicul și am devenit mai atentă la mine și nevoile mele, la cine sunt eu, ce vreau de la viață, ce îmi doresc cu adevărat și mi-am dorit să mă descopăr și, în același timp, să îmi dau seama că, dacă nu mai port niște cercei, nu înseamnă că nu îi iubesc pe cei care mi i-au dăruit. Ei rămân în memoria ei, indiferent de lucrurile pe care le port sau nu. 
Așa că, anul acesta, am decis să îi dau jos și nu am mai pus nimic în loc pentru că mi-am dat seama că nu îmi place ideea de a avea cercei. Zilele trecute, mergeam prin parc și un domn mai în vârstă îi zicea unei mămici că de ce nu îi pune fetiței ei cercei că e fată, nu băiat. Mi-a plăcut răspunsul mamei: O las pe ea să decidă când va fi mare dacă vrea sau nu vrea găuri în urechi pentru a-și pune cercei
Nu e plăcut să obligi pe cineva să facă ceva, doar din motive de modă și preferințe stilistice. Ca atare, ajunsă la această vârstă, am realizat că trebuie să mă redescopăr, să realizez ce îmi place. Căutând printre sute de produse online, mi-am dat seama că îmi plac talismanele și brățările cu mesaje inspiraționale, iar ca material, îmi place mult mai mult argintul decât aurul. 


Îmi plac brățările cu mesaje inspiraționale, deoarece, în meseria pe care mi-am ales-o, aceea de dascăl, încerc pe cât posibil să îi inspir pe studenții mei, lăsându-mă, în același timp, inspirată de ei. Acesta este și motivul pentru care am decis să înființez alături de două foste studente o asociație axată pe dezvoltarea de programe educaționale pentru tineri. Logoul nostru este un fluture, motiv pentru care mi se potrivește un talisman fluture. 

Fluturele înseamnă speranță, renaștere, putere de transformare, viață, culoare, energie, libertate. Pentru mine, o bijuterie trebuie să însemne ceva. Recunosc că am realizat cam târziu că părerile celorlalți nu trebuie să fie întotdeauna și părerile noastre. Criteriile după care aleg o bijuterie sunt: modul în care mă face să mă simt (dacă mă face să mă simt puternică, motivată, energică) și modul în care îmi stă, integrându-se cu alte elemente din ținuta mea. 
Până la urmă, bijuteria este un simbol, care reflectă o parte din noi, arată o bucățică din cine suntem sau așa ar trebui să fie. Vreau ca atunci când oamenii mă văd purtând o brățara cu mesajul La vie est belle să se simtă bine și inspirați să trăiască și să facă, la rândul lor, lucruri frumoase pentru oamenii din jurul lor. 
Știu că așa este pentru că, adesea, bijuteriile nu sunt doar pentru noi, ci și pentru restul, iar un mesaj inspirațional este citit/simțit și de cel care poartă mesajul, dar și de cel care te întâlnește și citește acel mesaj. Știu că este așa deoarece prietenul meu are un tricou cu mesajul Life is better when you smile și, de câte ori, îl poartă, mă face să zâmbesc și să mă simt bine, iar el întreabă de ce zâmbesc pentru că, în acest caz, el nu prea vede mesajul. Deci a alege o bijuterie sau alta poate fi un dar pentru tine, dar și pentru ceilalți. 

***Articol scris pentru SuperBlog 2019

Un comentariu:

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)