25 iunie 2018

Ce stim despre vitamina B12?

Dupa ce acum 10 luni am devenit vegana, am zis sa ma documentez si eu pe Internet sa vad ce alimente contin B12. Aceasta se gaseste in produsele animale indeosebi, desi multi omnivori sufera de un deficit de vitamina B12, atat de necesara funtcionarii in bune conditii a sistemului nervos. 

1. Cele mai riscante mituri gasite pe Internet si raspandite mai ales pe site-urile romanesti este ca varza acra, ciupercile, drojdia sau alte produse contin B12. Acest lucru este gresit. Doar produsele imbogatite expres cu aceasta vitamina o contin, dar nu pot fi utilizate in mod singular, deoarece veganii si vegetarienii au nevoie de o cantitate mai mare. De aceea, este vital sa iei un supliment de B12. 

2. Al doilea mit foarte riscant este legat de povestile veganilor sau vegetarienilor care spun ca sunt de cativa ani vegani si nu iau suplimente, dar se simt foarte bine. Corpul nostru are depozite de vitamina B12, care se epuizeaza treptat, dupa 3 ani ajungand la un nivel ingrijorator si alarmant, daca nu se suplimenteaza. Sunt cazuri de persoane care isi revin foarte greu, fiind nevoite sa faca injectabil. Riscul pierderii memoriei, echilibrului, starii de bine este prea mari ca sa iti asumi acest risc!!!



Eu incerc sa am o dieta echilibrata, consumand zilnic minim 7-8 portii de fructe si legume, facand trecerea de la cereale rafinate la cele integrale (orez brun, nu alb, paine integrala nu alba, faina integrala, fulgi de ovaz la micul dejun), de la zaharul alb la cel brut, de la sare la sare de mare, de la cafea la ceai verde. 

Ma bucur de mancarea mea, dar nu uit de vitaminele vitale. B12 nu se negociaza, cel putin in dieta vegana/vegetariana. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)