8 octombrie 2019

Ador călătoriile low-cost

Pentru mine, călătoriile low-cost sunt extraordinare. Nu am mari pretenții de confort, nu am nevoie de bagaje voluminoase, vreau doar să călătoresc. De aceea, cred că aceste opțiuni îți oferă libertatea de a alege destinații noi, variate, pe care altfel nu ți le-ai permite. Știu că există și inconveniente uneori, cum ar fi schimbarea regulilor privind dimensiunile bagajelor acceptate și taxele aferente. Trebuie să plătești locul, să plătești pentru spațiu suplimentar la picioare și așa mai departe. 

Pentru mine, nu reprezintă un dezavantaj, deoarece nu am foarte multe nevoi de acest gen și îmi place să călătoresc cât mai lejer, cu cât mai puține bagaje și doar cu strictul necesar. 


Prima dată, am zburat în 2014 cu Blue Air, apoi numai cu Wizz Air. Îmi place să mă documentez foarte bine atunci când fac ceva, inclusiv când călătoresc și nu am fost niciodată surprinsă de schimbarea regulilor. Întotdeauna am verificat site-ul, pagina de Facebook, forumurile atunci când am călătorit. Chiar și când călătoresc prietenii sau membrii familiei, îmi place să mă documentez și să le comunic regulile pe care trebuie să le respecte.

Am văzut multe persoane în aeroporturi, care cară bagaje mult mai mari decât cele permise și au trebuit să plătească taxe mari pentru nerespectarea regulilor, persoane care aruncă lichide sau alimente din bagaj pentru că nu au voie cu ele și așa mai departe.

Pe mine, toate acestea nu mă deranjează deoarece regulile sunt făcute pentru a fi respectate. Uneori, biletele sunt și la 30 de lei, deci mi se pare normal să câștige și ei și din alte servicii. Confortul se plătește. 

Sunt atât de strictă cu regulile, încât întotdeauna îmi cântăresc bagajul și îl măsor cu rigla, după ce este deja plin, ca să fiu sigură că nu depășește nicio latură. De câțiva ani, folosesc un set de trolere ieftine pentru mine și prietenul meu atunci când călătorim cu Wizz Air. 

Pentru când vreau să mă simt și mai confortabil și mai sportiv, aleg opțiunea unui rucsac respectând aceleași dimensiuni 55x40x20

Îmi aduc și acum aminte când am fost prima oară la Paris pentru un city break de 3 zile. Un astfel de rucsac a fost mai mult decât suficient. Oricum eram cam toată ziua prin oraș, străbătându-l la pas, deci nu aveam timp de schimbat haine, încălțăminte, etc.

Iar un troler cu dimensiunile acceptate de Wizz Air pentru bagajul de mână mi-a fost suficient pentru o vacanță de 2 luni în Italia. 

Oamenii sunt diferiți, au nevoie diferite, dar low-costul este un standard minimal. Dacă îl accepți, te conformezi regulilor și ești minimalist, ai numai de câștigat: călătorii la prețuri mici, în condiții decente. Pentru orice alte servicii, trebuie să plătești, ceea ce este normal. Nu îmi plac oamenii care nu plătesc locul dorit (sau pentru a sta lângă persoana cu care călătoresc) și apoi se roagă de cei care au plătit să îi lase să stea unde vor. Nu îmi plac cei care își îndeasă bagajele de mână și nu lasă loc și celorlalți călători pentru bagaje. 

Doar spun că nu e plăcut. Nu mă deranjează nici asta atât de mult încât să nu mai călătoresc low-cost. Tot ceea ce doresc este să ajung în siguranță. 

***Articol scris pentru SuperBlog 2019. 

Eu și Richard Branson intr-o Honda Civic Type R

Am mulți prieteni care recomandă Honda Civic pentru fiabilitatea ei și dacă vrei, poți găsi o Honda Civic de vânzare la un preț imbatabil, comparativ cu ceea ce oferă în termeni de funcționalitate, design, accesorii si servicii post-vânzare. Dintre toate modelele Honda, noua Honda Civic Type R îți taie răsuflarea, în sensul bun, desigur. 

Oferta Honda este foarte atractivă și noul model Type R îmi face cu ochiul și mă face să visez. La ce? La Richard Branson, desigur. 


Proba 2 din competiția SuperBlog 2019 ne provoacă la un exercițiu de imaginație: să pilotăm Honda Civic Type R în circuitul de la Nurburgring pentru a doborî recordul de viteză. Aș putea face asta, de ce nu? Dar, pentru că am nevoie de un copilot și aș putea să aleg pe oricine, acesta ar trebui să fie Richard Branson, care cred că s-ar simți onorat să se afle într-o Honda. E suficient să îi arunci o privire cu coada ochiului și inima îți bate din ce în ce mai tare, ca și cum ai fi la prima întâlnire cu persoana iubită. E dragoste la prima vedere! 


La cei 320 cai putere, mașinuța atinge viteze de 272 km/oră. La viteza asta, ai nevoia de zenul lui Branson lângă tine să accepți că poți depăși recordul de viteză la circuit. O mașină bună are nevoie de un șofer la fel de bun, motivat și încrezător în forțele sale. Mașina te simte, așa cum și tu o simți pe ea din spatele volanului cu accente sportive. 


Interiorul mașinii are un design sportiv, futurist, care te face să te simți elegant și confortabil în același timp. 


Mi-l și imaginez pe Branson cum mă motivează pentru atingerea obiectivului de depășire a recordului de viteză. Nu e foarte greu când noua Honda Civic Type R atinge 100 km în 5,8 secunde. La viteze mari, ai nevoie de o siguranță sporită, iar Honda oferă o multitudine de tehnologii, precum sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, cel de avertizare împotriva coliziunilor frontale sau cel pentru menținerea benzii de circulație. 

În timp ce îi explicam copilotului meu toate acestea, încercând să îl fac să se simtă cât mai confortabil și sigur, nu am realizat că am ajuns cu mult înaintea celorlalte mașini, depășind recordul de viteză. Branson arăta puțin obosit, uimit și el de talentul meu de pilot de circuit. Sau poate era adrenalina de vină. În orice caz, era foarte fericit că mașina a depășit orice așteptări și am ajuns în siguranță. 

Am coborât amândoi și am văzut din nou exteriorul mașinii, la fel de elegant precum interior. Aripa din fibră de carbon îi da un aer futurist, asigurând totodată și o dinamică mai bună a mașinii în mers. O mașină sportivă pentru iubitorii de viteză, dar, în același timp, și o mașină sigură, în care te simți confortabil. Schimbătorul elegant, din aluminiu, sistemul de navigație și ecranul de 7 inchi adaugă funcționalitate și stil mașinii. La aerodinamica mașinii, contribuie și prizele de aer din față și difuzorul spate. 

Branson încerca să mă psihoanalizeze și să mă facă să ânțeleg care au fost factorii care au dus la atingerea obiectivului de depășire a recordului de viteză în cadrul circuitului. La care, mirată, i-am arătat mașina: Doar vezi ce am condus, nu? Desigur, și pilotul și copilotul au un rol important, dar fără perechea mașină la superlativ-pilot și copilot extraordinari, nu poți atinge succesul. 

În concluzie, nu îmi este greu să îmi imaginez o Honda Civic Type R câștigând circuitul, deoarece modelul are în spate multe funcționalități care contribuie la asigurarea unei viteze sporite în condiții de siguranță, totul în timp ce șoferul și pasagerii stau confortabil, bucurându-se de experiență. 

Când urci într-o Honda Civic Type R, toate mașinile par desuete. Așa e și cu alegerea copilotului în acest exercițiu imaginar. Când îl citești pe Branson, e greu să îți imaginezi un alt copilot care să te ajute mental și fizic pe parcursul acestei aventuri.