3 martie 2018

Provocări din iubire

Fiind blogger de călătorii și fiind mereu plecat, mă așteptam ca de ziua mea, să îmi petrec timpul un pic mai liniștit, dar, prietena mea îmi pregătise o surpriză. A luat bilete pentru trei regiuni diferite pe parcursul lunii. Nu e nimic spectaculos până acum, dacă nu luăm în calcul năstrușnicia pe care a făcut-o. Mi-a spus să îmi fac bagajul și voi afla destinația la aeroport. 

Știu de ce a luat această decizie. Fiind un pic obsedat de control și făcându-mi tot felul de liste înainte să plec undeva, s-a gândit să mă ia prin surprindere. Oricum, citind foarte multe articole și reviste în domeniu, credeam și speram să îmi aduc aminte tot ceea ce este important. 

Ajuns la aeroport, am aflat că prima destinație era regiunea Umbria din Italia, o alegere foarte plăcută pentru iubitorii de natură și arhitectură. Ajuns în avion, cu greu m-a putut opri în timp ce îi prezentam obiectivele turistice și delicioasele mâncăruri cu care ne vom delecta acolo. 

Umbria - Top 3 obiective de vizitat


1. Vineria del Carmine. Plasată între dealurile Umbriei, te poți delecta cu un vin bun, regiunea fiind renumită pentru vinurile și trufele sale. Gazdele te întâmpină cu povești despre cum se face vinul, în timp ce simți cum aerul rarefiat îți inundă simțurile, iar vântul dulce se joacă în buclele rebele ale iubitei...
Deoarece ador natura, prefer să evit obiectivele turistice foarte aglomerate, între patru pereți, unde ești înconjurat de turiși și aparate de fotografiat. În plus, nu ne-am luat aparatul foto, din dorința de a trăi Prezentul, acel AICI și ACUM, de care mulți uităm. 

2. Farmecul Umbriei se împletește foarte bine cu vinul și ciocolata. Dacă vizita la Vineria del Carmine mi-a încântat mie papilele, am ales ca al doilea obiectiv o vizită la Perugina Chocolate Factory, unde îi poți vedea pe cofetari în mijlocul acțiunii și, de asemenea, vizita muzeul. 

3. Dacă ar trebui să aleg un singur obiectiv, aș vizita neapărat Orvieto Sotterranea, niște tuneluri sub oraș, care au servit drept adăpost împotriva atacurilor cu bombe din al doilea război mondial. 

Umbria în câteva cuvinte: natură, vin și trufe, departe de zgomot, doar eu și tu... 

După ce ne-am întors din Umbria, sora mai liniștită a Toscanei, prietena mea pregătea deja o nouă destinație cu ajutorul unor circuite Christian Tour. La aeroport, am aflat că era vorba de circuitul Iordania Experience. 

Iordania - 3 obiective de vizitat


1. Unul dintre mai importante obiective este vizita faimoasei așezări Petra, care este obiectiv protejat UNESCO. Este foarte aproape de orașul Valea lui Moise (Wadi Musa). Dacă ați văzut Indiana Jones și ultima cruciadă, acesta a fost filmat între zidurile vechiului oraș Petra. 

2. Deșertul Wadi Araba te uimește prin culorile sale vibrante, prin peisajul sălbatic și atât de frumos. Te simți vulnerabil în fața unor ținuturi atât de grandioase, care îndeamnă la meditație. 

3. Amman, capitala Iordaniei, unul dintre cele mai vechi orașe locuite din lume, unde poți trece de la vizitarea unor obiective turistice cu mare încărcătură istorică la relaxantul shopping în Gold Souq (și îi poți face cadou prietenei o bijuterie sau un inel de logodnă). 

Ca delicatese, trebuie să încercați câteva specialități locale, precum: falafel și hummus făcute din năut, dar și manakish, un fel de pizza arabă. 

După Umbria și Iordania, eram curios care este următoarea destinație. La aeroport, am aflat că este Japonia, țara pe care mi-am dorit întotdeauna să o vizitez. În momentul acela, mi-am luat prietena în brațe și am cerut-o în căsătorie, oferindu-i minunatul inel cumpărat în mare secret din Amman.

Japonia - 3 obiective de vizitat


1. Vechea capitală imperială a Japoniei - Kyoto, care te atrage cu fiecare templu. Secretarul american Stimson a șters Kyoto de pe lista orașelor bombardate în al doilea război mondial, deoarece aici și-a petrecut luna de miere. Sunt îndrăgostit de Kyoto, de zonele mai puțin cunoscute și de bucătăria tradițională care folosește ingrediente specifice naturii fiecărui anotimp. Kyoto este renumit și pentru cireșii care te îmbie cu mireasma lor. Unele restaurante creează meniuri speciale, în care integrează florile de cireș. Recomand o cină specifică, savurată într-un restaurant cu fața spre acești cireși minunați. Maruyama Park este cunoscut pentru aceste petreceri legate de înflorirea cireșilor. Mi se pare aproape un ritual, care te reîntoarce la esența propriei ființe. 

2. Nagasaki și Hiroshima, două orașe distruse de bombe în 1945. Este interesant să vezi cum arată astăzi și să stai de vorbă cu localnicii, în special cu cei care au prins acele vremuri. Este o lecție dură de istorie, pe care nu trebuie să o uităm și e important să învățăm ceva din ea. 

3. Orice festival din Japonia te va atrage prin culoare, tradiții, oameni uniți, familii cu zâmbetul pe chip, legende și spiritualitate. 

Japonia pentru mine poate fi rezumată într-un singur cuvânt: magie! Mă simt atras într-un mod inexplicabil de aceste locuri, de modul în care interacționează oamenii, mă simt ca și cum m-aș fi născut acolo. De când eram mic, o băteam pe mama la cap să îmi cumpere literatură asiatică. 

Cel mai bun lucru pe care îl puteți face cu banii este să cumpărați experiențe și amintiri, deoarece lucrurile materiale se pierd. Amintirile, emoțiile, poveștile, prietenii vor ocupa mereu un loc aparte în sufletul nostru. 

***Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)