14 noiembrie 2018

Rațiune și simțire de Black Friday

Luna noiembrie este și luna în care apar ofertele de Black Friday și tot ceea ce îți vine în minte, dacă ești un cititor împătimit, este titlul cărții scriitoarei Jane Austen - Rațiune și simțire. Așa mă simt eu de fiecare dată. Îmi doresc multe și ori sfârșesc prin a lua ceva ce nu îmi trebuia sau nu îmi doream cu adevărat, fiind sedusă de reducerea mare, fie petrec prea mult în magazinul online și obosesc de la prea multe oferte, neputând să iau o decizie. Ca atare, ori se epuizează stocul, ori pur și simplu, mă plictisesc și nu mai iau nimic. 

Pentru a nu ne simți copleșiți de varietatea de oferte, vă recomand, înțelegând prin asta și îmi recomand, ca de acest Black Friday să adopt un comportament tipic unui manager bun. Îmi învăț studenții despre funcțiile unui manager și cred că, fiecare dintre noi, ar trebui să le punem în aplicare atunci când avem dorințe multe, dar resurse limitate (financiare și de timp): planificarea, organizarea, coordonarea, motivarea și control-evaluarea. 

Știu, am început cu Jane Austen și acum o dau în economie. Sunt un economist romantic, nu pot schimba asta. Vă propun mai jos un mini ghid prin care să împăcați rațiunea și simțirea.

1. Faza de planificare este foarte importantă. Trebuie să îți stabilești un buget fix, pe care să nu îl depășești, oricât de tentante ar fi reducerile. În acest scop, toate magazinele online au butonul wishlist, unde poți să îți adaugi din timp produsele pe care le dorești, fără a te simți presată de timp. În felul acesta, ocazional, poți intra să vezi care este evoluția prețului. Poate bluza de damă care îți place atât de mult a fost la un preț mai mic decât cel de Black Friday. Se poate întâmpla. Așa că dorințele se planifică din timp, dacă vrem să creștem șansele de îndeplinire a lor. 



2. Trebuie să fii organizat. Nu trebuie să te lași pradă unui instinct de moment. Dacă vrei să cumperi ceva și pentru cei dragi, de exemplu o cămașă pentru partener, adaugă în lista de dorințe și acele produse. Altfel, reclamele frumos colorate te vor tenta și vei adăuga produse pe care nu ți le dorești nici tu, nici cel drag. 

3. Actualizează mereu lista de dorințe. Acestea se pot schimba sau poate ți le-ai îndeplinit deja. 

4. Fii pragmatică, dar nu uita să îți faci și mici bucurii. Cu alte cuvinte, chiar dacă ai prea multe genți de damă, dacă vezi una care îți place în mod deosebit, ia-o! Avem nevoie să ne și răsfățăm din când în când. Pe cea veche o poți dona sau face cadou altcuiva. 


5. Crăciunul e doar la un pas de Black Friday, așa că va trebui să iei în calcul și acest aspect atunci când stabilești bugetul alocat și produsele pe lista de dorințe. Eu mă asigur că iau ceva de Black Friday pentru întreaga familie, deoarece, în această perioadă, găsești reduceri destul de mari. 

6. Un alt lucru pe care îl fac de Black Friday este să mă asigur că urmăresc toate site-urile în domeniul respectiv, în cazul de față Fashion. Îmi place să compar ofertele și să o iau pe cea mai bună din punct de vedere al raportului calitate-preț. 

În concluzie, produsele care ajung în lista mea de dorințe trebuie să respecte cel puțin una dintre următoarele cerințe: 

1. să am nevoie de ele, caz în care achiziția lor devine o prioritate, motiv pentru care sunt dispusă să accept și o reducere mai mică. 

2. să fie produse pe care să le pot oferi cadou cuiva, în perioada următoare - Crăciun, zi onomastică, de naștere, etc. 

3. să fie o recompensă, un răsfăț pentru mine. Poate am făcut ceva frumos în ultima perioadă, am realizat ceva sau este ziua mea și vreau să mă simt bine. 

4. să se încadreze în bugetul de care dispun și să mă stimuleze să cumpăr printr-o reducere de minim 30%. În perioada de Black Friday, țintesc reduceri de minim 50%. 

5. să îmi permită o cumpărare și comparare rapidă. Dacă le am în lista de dorințe, pot să aleg mai repede și mai ușor produsele dorite, după o prealabilă verificare a altor magazine online de profil. Nu pierd timpul cu căutarea lor de fiecare dată și pot să le monitorizez mult mai bine evoluția. 

6. produse de care m-am atașat, de care sunt mulțumită și care mă determină să le cumpăr din nou. 

Sper că acest mini ghid 6 la pătrat să vă ajute și pe voi în echilibrarea rațiunii și simțirii. E atât de greu să rezistăm tentațiilor, dar nu imposibil. Puțină planificare, organizare și disciplină și vom reuși să luăm cele mai bune decizii de cumpărare. 



Articol scris pentru SuperBlog 2018