15 aprilie 2020

Sport acasă

De când stau acasă și ies doar o dată pe săptămână la cumpărături, încerc să îmi mențin sănătatea fizică și mintală prin exerciții fizice care pot fi făcute într-un apartament. Înainte ieșeam foarte des în Grădina Botanică, acum pot doar sta pe balcon și să respir aerul care intră pe geam și să simt soarele mângâindu-mi delicat chipul. 

Statul în casă și fără prea multă lumină naturală, fără să te poți simți conectat cu natura afectează starea de spirit. Dar, sportul este cunoscut pentru efectul pozitiv pe care îl are asupra modului în care ne simțim fizic și psihic. Astfel, am încercat să îmi creez o rutină în fiecare dimineață. Nu e mult, nu voi slăbi, nu voi dezvolta mușchi, dar cu siguranță mă simt mai energică și mai puțin melancolică. 

După ce îmi iau micul dejun, încep un set de 50 abdomene, 6 flotări, 50 repetiții cu greutățile, 20 genuflexiuni, 10 minute pe bicicleta staționară la 14-15 km/oră. Pentru cineva obișnuit cu sportul, asta e floare la ureche. Eu aplic regula minimului și chiar în zilele în care nu am chef, trebuie să fac acest minim ușor de făcut. Orice depășire este considerată un bonus binevenit. Această țintă minimă mă ajută să fac asta zilnic de 3-4 luni, dar mai intens de o lună de când stau doar în casă. 

După ce faci sport, trebuie să te hidratezi foarte bine, iar o apă cu un conținut bogat în minerale, cum este apa Stânceni, izvorâtă din Munții Călimani. Conținutul de minerale completează pierderile eliberate de tine în timpul activității fizice. 

Sfatul meu este să stați cât mai mult în casă chiar dacă vi se pare greu. Este șansa voastră de a vă descoperi pe voi și pe cei dragi, de a investi timp în pasiunile voastre, de a citi, de a scrie, de a mânca și găti mai sănătos, de a te hidrata corespunzător mai ales când faci și sport. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna?
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)