7 aprilie 2020

Avem grijă de noi pentru a avea grijă de ceilalți

De când s-a declanșat starea de urgență și stăm mai mult acasă, am realizat cât de important este să avem grijă de noi pentru a putea avea grijă de ceilalți. Ce vreau să spun prin asta? Chiar dacă mulți profesioniști se află la datorie pentru noi, și noi avem contribuția noastră. E foarte important să respectăm ceea ce ni se spune și să stăm cât mai mult acasă. 

Am grijă de mine atunci când le spun părinților și bunicii că anul acesta vom vorbi doar la telefon și, pentru prima oară, nu vom face Paștele împreună. În același timp, sunt conștientă că, după toată nebunia asta, va ieși soarele și atunci trebuie să fim pregătiți să susținem economia și nu numai. Eu sunt cadru didactic și nu e ușor să încerci să îți liniștești studenții care sunt din ce în ce mai confuzi în legătură cu acest an școlar. 

În ceea ce privește economia, cred că este de datoria noastră să susținem agenții economici din țara noastră, iar Farmec este o companie românească foarte cunoscută, cu o importantă tradiție și, totodată, cel mai mare producător român de cosmetice


Farmec se află în familia mea de când eram o copilă. Bunica mea de 85 de ani folosea crema Doina pentru orice, pentru mâini, dar și pentru lustruirea pantofilor. Pot spune că face parte din familie. Mă impresionează foarte mult atunci când văd că grija pentru frumos și sănătate este o constantă a campaniilor Farmec. 

Deoarece sunt vegană din mai multe motive (de sănătate și mediu), am realizat că e foarte important să ne reducem amprenta de carbon și să protejăm natura și pe noi. Una dintre campaniile Farmec care mie îmi place mult este Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine deoarece reflectă respectul față de mediu. România are una dintre cele mai mici rate de reciclare a deșeurilor municipale din Uniunea Europeană (14% în 2017 potrivit Eurostat), în condițiile în care ținta ce trebuie atinsă până la finalul anului 2020 este 50%. În aceste condiții, campania Farmec este o dovadă a implicării și responsabilității sociale. E un model care ar trebui implementat de mai mulți producători, pentru că, așa cum afirmă Asociația Română pentru Managementul Deșeurilor într-un interviu pe care mi l-au acordat în luna martie 2020, producătorii sunt responsabili pentru produsele pe care le lansează pe piață. 


E o idee foarte bună să cumperi produse Farmec și să ai posibilitatea să colectezi separat ambalajele în magazinele lor. E un gest care ar trebui să ne responsabilizeze pe toți. 

Revenind la pandemia covid-19, am urmărit cu interes știrile potrivit cărora Farmec va produce biocide necesare în lupta cu noul coronavirus. Începând cu luna martie, compania produce și două produse igienizante noi: loțiune igienizantă și gel de igienizare pentru mâini, ambele pe bază de alcool de minim 70%. 

Legat de provocarea lansată de Farmec în competiția SuperBlog, am stat să reflectez cu privire la ce campanii mă sensibilizează pe mine în calitate de consumator și spre ce direcții ar trebui să se îndrepte o companie în această perioadă și nu numai. 

Pot spune că am dat unfollow la toate paginile de Facebook ale companiilor care își promovează agresiv produsele, de câteva ori pe zi, fără a ține cont de perioada dificilă pe care o traversăm. Ceea ce apreciez la o companie, producător sau retailer, este să se gândească la obiectivele de dezvoltare sustenabilă din Agenda 2030 și să își fundamenteze toate acțiunile economice în concordanță cu acestea. Fără dezvoltare sustenabilă, nu avem un viitor. 

În concluzie, apreciez campaniile cu accent pe mediu (colectare separată, reciclare), lansarea pe piață a unor produse prietenoase cu mediul, dar și cu noi, producerea de cosmetice vegane (care nu sunt testate pe animale și sunt promovate ca atare), cele cu accent pe frumusețea interioară a femeii (și am văzut campania drăguță de la Farmec - Unirea la feminin, lansată la 100 de ani de la Marea Unire). 

Pentru a avea grijă de noi, ca indivizi, ca țară, ca economie, e necesar să promovăm prin achizițiile noastre, prin postările noastre  în social media produsele și campaniile de responsabilitate socială care ne plac. Eu fiind cadru didactic, aș vrea să văd mai multe campanii de educație (fie că este vorba de educația de mediu și necesitatea colectării separate a ambalajelor, fie despre educație pentru o igienă corectă, deoarece știm că România este printre ultimele locuri la consumul de săpun și pastă de dinți în Europa, potrivit Eurostat). 

Dincolo de preferința mea pentru anumite campanii de responsabilitate socială, pot spune că și eu am grijă de cei care au grijă și nu mă refer doar la medici (pe care încerc să îi protejez stând acasă), ci și la producătorii noștri din România. Să cumpărăm local, să avem grijă de noi și economia noastră pe cât posibil. 

Precizări: statisticile sunt preluate de pe Eurostat, interviul la care fac referire face parte dintr-o cercetare pe colectare separată pe care o desfășor în prezent. Termenul de colectare separată este folosit conform Legii 211/2011 privind gestionarea deșeurilor municipale. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna?
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)