4 noiembrie 2019

Si reclamele evoluează o dată cu tehnologia

Și în lumea marketingului, lucrurile se schimbă o dată cu progresul tehnologic și este normal să fie așa. Ochii noștri reacționează asemeni unui mecanism științific la stimulii pe care îi primește din mediu. Așa se întâmplă și cu reclamele. Proba 15 din competiția SuperBlog ne-a îndemnat să facem o plimbare și să ne observăm într-un mod conștient: ce ne atrage atenția atunci când mergem relaxați pe stradă?

Am făcut exercițiul pentru că îmi place să merg mult pe jos și am realizat că afișajele electronice ale farmaciilor îmi atrag atenția. Cele verzi, mari și care oferă și informații legate de temperatură. Nu e nimic special la mine sau la afișaj în sine, probabil că majoritatea dintre noi le observăm pentru că ies în evidență. Suntem obișnuiți cu blocurile gri, reclamele vechi și tradiționale, ușor prăfuite, încât tehnologia premium outdoor ne trezește și ne facem să devenim mai prezenți în realitate. E vorba de neuroștiință până la urmă, iar marketingul folosește acest lucru într-un mod inteligent. În plus, dacă ai nevoie de o farmacie, cred că îți dorești să o vezi rapid, nu să o cauți ca pe un ac în carul cu fân. 


Într-un viitor poate nu chiar îndepărtat, tehnologia outdoor va mai face un pas și poate vom avea chiar holograme. La un moment dat, tehnologia premium outdoor de astăzi va trece la următorul nivel. Cei care fac primul pas au de câștigat. Deși există nenumărate avantaje pentru reclamele LED astăzi, dacă în viitor nu vor mai exista decât acestea, ochiul uman se va fi obișnuit cu ele și nu va mai reacționa. De aceea, cred că următorul nivel este reprezentat de holograme, care deja există (au apărut prin aeroporturi, expoziții). 

În timp ce admiram coloritul toamnei, mi-a mai atras atenția o reclamă LED. Aceasta mi-a atras atenția prin conținut. 

Deoarece predau marketing și studiez domeniul de ani buni, pot spune că reclama sau afișajul trebuie să întâlnească o nevoie/dorințță, fie ea și latentă. Pentru asta, omul de marketing trebuie să fie pregătit să folosească tehnologia în avantajul său. Cu alte cuvinte, dacă am o durere de cap sau mă confrunt cu o alergie, o farmacie care folosește o reclamă luminoasă îmi va atrage atenția mult mai mult decât una tradițională. La fel și cu reclama LED care mi-a captat atenția. A făcut-o pentru că îmi doresc să simt atmosfera Crăciunului, iar aceasta era foarte luminoasă și colorată și folosea un decor de Crăciun. Fiind primii care au dat startul reclamelor de sezon, au atras atenția. Era un banner mare pe stradă. Dacă era o reclamă statică, tradițională, probabil că nu îmi sărea în ochi, dar mișcarea, culorile, luminozitatea au îmbrățișat tehnologia reclamei cu LED-uri și s-au pliat foarte bine pe nevoia ssau dorința mea de a simți atmosfera de sărbătoare. 

Pentru omul din spatele unei afaceri (și mulți dintre noi jonglăm cu domeniul), diferența între marketingul tradițional și cel modern, bazat pe tehnologie poate deveni diferența între succes și eșec. Iar pentru mine, în calitatea mea de consumator, există avantajul economiei de timp. Dacă am nevoie de o anumită firmă, vreau să o identific repede, nu să o caut o veșnicie, iar vizualul ajută destul de mult. Acest tip de reclamă creează un avantaj competitiv de necontestat celui care o folosește. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna?
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)