1 aprilie 2017

Vacanța la Roma - dorință împlinită!


Actul I - Un vis romantic

Alexa și-a dorit mereu să vedem Roma, dar niciodată nu am putut sau nu am avut curajul. De ce zic curaj? Pentru că de foarte multe ori, vedem o ofertă drăguță online, dar parcă ne e teamă ... teama că vom rămâne fără bani până la următorul salariu și ar fi o imprudență să plătim un city break în avans. 

Sunt hotărât să îi fac o surpriză. În luna mai, împlinim 10 ani de când ne-am cunoscut și nu mai ratez momentul. Dacă găsesc o ofertă bună, rezerv un sejur la Roma. Telefonul meu îmi trimite, disperat, notificări cu reducerile agenției de turism. Deschid mailul și văd scris mare - ROMA. Mintea mea își face planuri mărețe. Rezerv oferta, primesc linkul de plată, dar nu am suficienți bani pe card. Salariul intră în câteva zile, dar oferta va expira și, probabil, prețul va crește. Aplic toate tehnicile de vizualizare învățate în cărțile de dezvoltare personală, în speranța că voi găsi cumva banii sau îmi va veni o idee salvatoare. 

Actul II - Împrumutul urgent

Sun un prieten să îl întreb dacă are cumva vreo 500 de lei pe care poate să mi-i împrumute până la salariu. Își cere scuze că nu poate, bâiguie niște motive, dar îmi spune că pot lua un credit rapid online. Îi mulțumesc fără prea mare încredere, dar, puțin după ce am închis, primesc următorul mesaj de la el:

Hei, prietene! Îmi pare rău că nu te pot ajuta, dar să știi că cei de la Telecredit.ro sunt foarte rapizi și chiar ți-i recomand. Și eu m-am aflat de câteva ori în situația de a avea nevoie de un împrumut rapid. Succes!

Deschid calculatorul, intru pe site-ul respectiv și parcă destinul a aliniat planetele în favoarea mea: am nevoie de 500 de lei, exact suma pe care o poți împrumuta prima oară. Transparența lor și formularul simplu pe care trebuie să îl completez îmi atrag atenția în mod plăcut. Aleg suma de care am nevoie, perioada de 10 zile (deși pot alege și 30) și, deodată, rămân extaziat ca un copil în fața unei înghețate, când văd că e un credit cu dobândă 0. Și nu trebuie să mă mai rog de prieteni, mă scutesc pe mine și pe ei de un refuz penibil. 

Din confortul casei mele, reușesc în doar câteva minute să trimit cererea de împrumut, fără drumuri obositoare, stat la coadă și timp pierdut. Și nu am nevoie nici să merg la locul de muncă pentru vreun document. Le încarc rapid din contul meu. Nu sunt necesare decât trei documente și asta pentru că e primul împrumut: copia cărții de identitate, extrasul de cont din ultima lună și un document de venit aferent anului anterior. La următorul împrumut din anul respectiv, e suficientă cererea de împrumut, fără alte documente. La al doilea împrumut, poți solicita maxim 1500 de lei, iar la al treilea, chiar 2000 de lei. 

Sunt agitat pentru că sunt la un pas să îmi îndeplinesc visul și asta depinde de cât de rapizi sunt specialiștii Telecredit.ro. Mă duc să îmi fac o cafea, pentru a-mi ocupa timpul. Mă întorc și văd că am un e-mail de la ei în care îmi spun că mi s-a aprobat cererea și că în cel mai scurt timp, banii ar trebui să îmi intre în cont. 

Actul III - Un vis împlinit

Până la finalul zilei, am primit cei 500 de lei în cont. Nu îmi venea să cred. Achit sejurul la Roma în minutul următor și apoi respir! M-am întâlnit cu Alexa, dar nu i-am spus nimic. Voiam să fie o surpriză până la capăt. 

În dimineața zilei de 5 mai, îi bat la ușă și îi spun să se grăbească: Nu ești gata? O să întârziem. Alexa, încă adormită, îmi spune: Hmm, nu știu dacă ai văzut, dar este încă noapte. 

Eu, foarte jovial: Mai repede, Roma ne așteaptă! :) Am lăsat-o câteva minute să își revină, apoi am plecat spre aeroport. 

Actul IV - Mai mult decât un vis

Ne plimbasem toată ziua și eram obosiți, dar voiam să mergem și la Fontana di Trevi. Era o seară foarte plăcută și nu eram sigur că mai pot să mă ascund de ea încă o zi. Ea făcea poze cu aparatul și râdea ca o copilă, amintindu-mi de prima zi în care ne-am cunoscut. M-am așezat timid în genunchi și am rostit cu emoție: 

Vrei să fii soția mea? 


*** Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017