29 octombrie 2016

Dare to dream!



Eram în căutarea unui birou de proiectare specializat în proiecte de case. Am primit recomandări pentru AIA Proiect. Le-am făcut o vizită și unul dintre specialiștii de acolo mi-a spus că sunt multe proiecte vile pe care le pot realiza, dar ei preferă o abordare personalizată, plecând de la visurile clientului: unele sunt realizabile, altele nu, dar omul trebuie să viseze, deoarece din visuri se nasc invențiile viitorului. 

 


Într-o lume în care poluarea este la cote alarmante și resursele se epuizează, trebuie să găsim soluții inedite care să maximizeze confortul locuinței, dar și să respecte mediul. Am plecat acasă un pic nedumerit, deoarece domnul de la AIA Proiect mi-a zis că poate să facă un proiect tip, dar îmi recomandă unul adaptat dorințelor mele. Pentru asta, ar trebui să revin în câteva zile și să îi spun visurile mele.


Nedumerit în sens bun, deoarece m-a uimit: am simțit că sunt important și că visurile mele contează. Și a trecut ceva vreme de când am făcut asta – să visez cu ochii deschiși ... cu ei deschiși pe Google și Youtube, unde am început să mă documentez. De multe ori nu știm ce vrem, așa că puțin ajutor nu îmi strica.



15 visuri


1. Sistemul de încălzire în pardoseală

Sunt o persoană friguroasă și mi-ar plăcea să îmi fie cald la picioare. Fratele meu a făcut asta, deci știu că e realizabil. Sunt conștient că există și riscuri legate de posibilele defecțiuni care pot apărea, dar, momentan așa vreau să fie casa visurilor mele: CALDĂ!


Sursa: https://www.aia-proiect.ro/sistemul-de-incalzire-in-pardoseala-avantaje-dezavantaje/

2. Recuperator de căldură aer-aer asigură aer proaspăt fără a mai deschide geamul și ajută la reducerea consumului de energie. Cu alte cuvinte, vei evita situația în care trebuia să aerisești, iar aerul cald și banii tăi zburau pe geam în același timp. 
Sursa: https://www.aia-proiect.ro/afla-cat-poti-economisi-recuperator-de-caldura-aer-aer/


3. Panouri solare pentru asigurarea unei surse de energie regenerabilă (pentru încălzirea apei sau electronicele și electrocasnicele din casă). Baia va folosi apă de ploaie, încălzită de panourile solare. 


4. Ferestrele Smart Transparente (prezentate la CES 2012): ai o fereastră care funcționează și ca display. Vreau să mă trezesc și să pot proiecta imaginea dorită, indiferent de ceea ce se află dincolo :)
Sursa: https://www.youtube.com/watch?v=44-4SPIFB6I
5. Sistem de securitate bazat pe amprentă și scanarea retinei. Cheile sunt învechite și supra-evaluate. 

6. Tablou de bord care să îmi permită să controlez totul: de la închiderea jaluzelelor (sau reglarea transparenței ferestrelor smart), până la reglarea temperaturii și muzicii ambientale. Aș vrea să pot vorbi cu casa mea, așa cum vorbea Joaquin Phoenix în filmul Her :)

Sursa: http://www.digitaltrends.com/home/wink-relay-smart-home-control-panel/

7. Îmi place să citesc la nebunie, am o colecție impresionantă de cărți și am mai multe idei legat de cum ar trebui să arate biblioteca mea: un scaun leagăn – mini-bibliotecă (cu lumină ambientală, muzică și masaj) în camera de zi, dar și o bibliotecă dedicată, cu scări și uși ascunse (ușile ascunse mă fascinau de mic).
Sursa: http://thenextweb.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/05/Long-Form-Library.jpeg
8. Oglinzi inteligente, care să îmi spună cum e vremea sau să îmi prezinte știrile, în timp ce aștept să treacă minutele pentru periajul dinților sau să scaneze/stocheze diferite aspecte ce pot oferi indicații cu privire la starea sănătății (analiza pielii, ochilor, părului).

Sursa:http://www.irishexaminer.com/remote/media.central.ie/media/images/m/MirrorHealthScan040815_large.jpg?width=648&s=ie-346116
9. Nu mă pricep deloc să gătesc, dar ador gadgeturile și tot ce este nou, așa că mi-aș dori o bucătărie dotată cu tot felul de aparate multifuncționale, care să mă ajute să mănânc sănătos, gustos și să nu fie nevoie să gătesc (cuptoare și frigidere inteligente). 

Sursa: https://www.cnet.com/news/ikea-imagines-the-mother-of-all-kitchens/

10. Un sistem intern de colectare și reciclare a gunoiului. Din resturile alimentare, se poate face compost pentru plante, plante care pot fi folosite pentru încărcarea telefonului mobil. 
 
Sursa: goo.gl/DhhJXS
Sursa: goo.gl/0Lif66




11. Acoperișul grădină – o oază verde la ultimul etaj, aproape de cer, dar și o piscină în care să mă relaxez, lăsând razele soarelui să îmi atingă tandru chipul.

Sursa: http://www.archilovers.com/projects/117004/gallery?897918
12. Parcare subterană automată, în mijlocul grădinii din fața casei. 

Sursa: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7b/bb/eb/7bbbebe34b8369dd99b635e8c30b7546.jpg

13. Sunt o persoană germofobă și mi-aș dori un sistem de mânere cu sterilizare automată pentru uși.  

14. Un dormitor în care să pot să mă relaxez la finele unei zile de muncă: un pat cubic înconjurat de un proiector, consolă, un sistem audio sau o lampă pentru citit. 

Sursa: http://media02.hongkiat.com/futuristic-home-furnitures/hi-can.jpg
15. Un birou unde pot lucra la romanele mele: luminat natural, lipsit de gadgeturi, un spațiu al concentrării și relaxării.


Sursa: http://homemydesign.com/wp-content/uploads/2012/10/small-and-white-home-office-interior-design.jpg

Casa viitorului este, în opinia mea, o casă confortabilă, prietenoasă cu mediul și dotată cu diverse gadgeturi, care asigură o viață mai ușoară. 


Sper ca specialiștii AIA Proiect să mă ajute să realizez măcar o parte dintre aceste visuri. Un om fără visuri este un om pierdut, deci unele lucruri pot rămâne, momentan, la stadiul de VIS.
 
Visați și voi, într-o zi poate deveni realitate! 

***
Articol scris pentru SuperBlog 2016