31 martie 2016

Vreau să zbor și acum pot



Îmi place să am calculatorul cât mai upgradat. Așa că prefer varianta componente, nu sistem complet, pentru că îmi permite să fac o achiziție similară cu cea în rate, dar fără bătăi de cap. Desigur, dacă ești genul de persoana, care folosește doar Office-ul, nu ai nevoie de prea multe. Dacă lucrezi însă în grafică foto/video și te joci jocuri video de nouă generație, nu îți permiți să aștepți o oră până se deschide sau închide o aplicație sau un joc, respectiv să aștepți la infinit procesarea comenzii.

Am fost de multe ori în pericol de a nu-mi duce proiectele la bun sfârșit, din cauza unui hard prea lent. Lucrez în Photoshop/Corel/InDesign și acestea solicită nu numai memoria RAM, ci și hardul. Așa că, anul trecut, am urmărit toate promoțiile posibile pentru a-mi cumpăra un hard SSD. Deh, e și moda, dar este și mult mai bun decât un hard simplu sau unul hibrid. Am vrut să îl iau de Black Friday, dar ca tot omul, nu doar eu am vrut :) așa că, l-am luat la preț întreg. Sunt un client mai vechi al unui magazin online în care am încredere. De multe ori, găsești site-uri care vând chestii la prețuri mai mici, dar apoi ai probleme cu garanția. 
Am căutat printre mai multe oferte SSD și am găsit câteva promoții SSD Kingston. Sunt un colecționar Kingston pot spune, de la USB-uri, la harduri și plăcuțe ram. E un brand fiabil și chiar dacă găsești și alte mărci de SSD-uri la prețuri mai piperate, cred că este doar efectul brandului. SSD-urile HyperX Savage și Fury sună la fel de bine ca ceea ce promit și se și țin de cuvânt. Deși cu toții ne dorim unul de 1 TB, nu mi-am permis decât varianta de 240 GB. Dar mi-am zis, că dacă instalez sistemul de operare și programele sau jocurile pe acest hard, cu siguranță efectele nu vor întârzia să apară. 
Mi-am luat prin noiembrie SSD-ul și sunt super mulțumită. Durează doar 15 secunde, maxim 18 până se aprinde, viteza de transfer a datelor este foarte ridicată. Prima oară când am închiz Mozilla, aveam vreo 5-6 taburi deschise. Mozilla a dat eroare, că cică a crash-uit. Nu s-a mai repetat, dar m-a amuzat atunci. Mi-am spus: SSD-ul e așa de rapid și totul reacționează atât de repede, încât browserul a crezut ca a crash-uit.:)
Programele de editare video pe care le folosesc funcționează brici și, spre bucuria mea, am mai primit un SSD cadou în ianuarie. Acum am două și chiar merită. Adică, totul pare mai stabil și dacă te gândești la cum arată, e clar că e și mai rezistent la șocuri, neavând părți mobile ca un hard normal.
Merită investiția și dacă nu ai un buget prea mare, ia-ți măcar de 240 GB, ca să poți instala sistemul de operare și principalele programe sau jocuri.