28 martie 2016

Prieten cu mediul

Auzim mereu în jurul nostru cât de important este să fim verzi, să protejăm mediul, dar în același timp, ne lovim de indiferență și lipsă de informare. Sunt optimistă, însă, deoarece indiferența este rea, dar lipsa de informare poate fi corectată. Care este veriga lipsă între lipsă de informare, informare și interes? Aș zice că marketingul, campaniile publice sau private de conștientizare a importanței multiplelor aspecte ale imaginii de VERDE.
Aș vrea să fim cu toții verzi, de la clădirile în care locuim, la peturile și dozele de suc pe care să le ducem la reciclare și nu să le aruncăm pe geamul unei mașini. Putem să dăm vina pe autorități că nu fac nimic pentru a ușura înverzirea noastră, dar până acolo, putem face și noi câteva lucruri.
În primul rând, ca și client în căutarea unei locuințe, am putea să întrebăm dacă apartamentul pe care dorim să îl achiziționăm, poate la un preț piperat, are măcar acest certificat energetic. Nu știi ce e ăla și cu ce se mănâncă? S-a inventat Internetul, din fericire, și putem să căutăm. Ați auzit de clasa A la mașini de spălat? Ei, cam așa este și cu locuințele. Un expert în termografie  cu siguranță te va lămuri cu privire la aceste lucruri. Informația înseamna putere. Alege să fii informat!

O să vă spun ce fac eu pentru a fi verde acasă. Blocul meu e vechi și bătrân, aș zice că e un G. Dar nu am decât becuri economice acasă, spoturi pe senzor, electronice și electrocasnice în clasa A+ și încerc, atât cât pot să sting becul după ce am părăsit o cameră.
Un alt lucru important când plecăm de acasă, mai multe zile, majoritatea credem că daca am stins televizorul, el nu mai consumă. La o simplă căutare pe net, vei vedea că dacă scoți aparatura din priza sau încărcătoarele, consumul de energie se reduce considerabil.
Este datoria noastră să ne informăm și să acționăm în consecință, este datoria noastră să fim clienți și cumpărători cu pretenții. Unele lucruri poate par grele și costisitoare, dar nu sunt. Iar cele care la prima vedere par scumpe, te vor ajuta, pe termen lung, să reduci costurile cu energia electrică.
De câțiva ani, am început să mă înverzesc, poate sub efectul vârstei, ne încăpățânăm să devenim verzi. E o metaforă care îmi place, dar cred în ea. Și nu sunt dintre cei care spun să o faci pentru urmași, nu! Fă-o pentru tine, fă-o pentru a fi mândru cu tine!

Acest articol a fost scris cu sinceritate pentru Spring SuperBlog 2016!